“«Η Δυτική Σιδηροδρομική Εγνατία δεν θα γίνει.. ποτέ, είναι ένα έργο στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας..», τάδε έφη το σωτήριον έτος 2023 ο πρωθυπουργός της Ελλάδος κ. Κυριάκος Κ. Μητσοτάκης, από τηλεοράσεως την 21η Μαρτίου 2023, απευθυνόμενος στους απανταχού Ηπειρώτες.
Αδυνατούμε να κατανοήσουμε την συγκεκριμένη τηλεοπτική δήλωση του ΠΘ της χώρας. Τη μια στιγμή δέχεται την ανάγκη σύνδεσης των λιμανιών της χώρας με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα, την κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι Σύνορα και την ίδια ώρα ξεχνάει το μεγάλο λιμάνι της Ηγουμενίτσας που αποτελεί την δυτική πύλη σύνδεσης με την Ευρώπη, επειδή λέει θα είναι παράλληλο έργο με την οδική Εγνατία! Μα κύριε πρωθυπουργέ και η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία κινείται ήδη παράλληλα με την εκεί οδική Εγνατία! Τι δεν καταλαβαίνεται και εκτίθεστε;
Δεν φτάνει που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πούλησε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας για 84 εκατομμύρια, ενώ έχει χρηματοδοτηθεί με υπερδιπλάσια δημόσια δαπάνη η κατασκευή του, έρχονται να απαξιώσουν και τη μελλοντική ανάπτυξη και προοπτική του με την ακατανόητη δήλωση του πρωθυπουργού.
Οι ΝΔτες επιτελείς της κυβέρνησης να ενημερώσουν τον Κ.Κ. Μητσοτάκη ότι η Περιφέρεια Ηπείρου και η περιφερειακή αρχή, που αναφέρεται πολιτικά στο κόμμα του, πρόσφατα χρηματοδότησε με κάμποσα εκατομμύρια και ολοκλήρωσε τον κόμβο του ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ. για να λειτουργήσει επιτέλους το συγκεκριμένο έργο ως διακομετακομιστικό κέντρο, συμπληρωματικά των εργασιών του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Επίσης να ενημερωθεί ο πρωθυπουργός ότι η κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης “ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ” είναι το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο 1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής Ιονίου. Προγραμματίζονταν για την περίοδο 2005–2018, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης των Διευρωπαϊκών & Ευρασιατικών Αξόνων, ως υπολειπόμενο τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και είναι έργο περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο!
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου με μια ιστορική απόφαση τον Μάιο του 2020 προχώρησε σε επικαιροποίηση του διαχρονικού και πάγιου αιτήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου και τον Μάρτιο του 2021 ο ΟΣΕ υπέβαλλε πρόταση χρηματοδότησης στο CEF ύψους 15,5 εκατομμυρίων, για την ολοκλήρωση των μελετών σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας. Η πρόταση έγινε δεκτή και τον Νοέμβριο του 2021 υπεγράφη μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης συμφωνία χρηματοδότησης με ποσοστό χρηματοδότησης από το CEF κατά 50%. Ακόμα αναζητείται η εθνική συμμετοχή των 7,5 εκατομμυρίων!
Τα ψέματα τελειώνουν εδώ.
Τα πολιτικά κόμματα που διεκδικούν να κυβερνήσουν τη χώρα καλούνται να πάρουν θέση στο ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου και να δεσμευτούν για αυτήν. Οι Ηπειρώτες χόρτασαν υποσχέσεις και απογοητεύσεις. Ο πρωθυπουργός να πάρει πίσω τη χθεσινή προσβλητική δήλωση αν θέλει να μην καταστεί ανεπιθύμητο πρόσωπο στην Ήπειρο. Επειδή η κυβέρνηση του αποδείχτηκε ανίκανη να εγγυηθεί την ασφάλεια των επιβατών στα Τέμπη δεν θα την πληρώσουν οι Ηπειρώτες. Το τρένο στην Ήπειρο είναι αίτημα διαρκές, επίκαιρο, ώριμο και εφικτό. Δεν ακυρώνεται επειδή η σημερινή κυβέρνηση δεν μπορεί – θα μπορέσουν οι επόμενες!
Κύριε Μητσοτάκη, οι προκάτοχοι σας, σε μνημονιακούς χρόνους, έφτιαξαν αεροδρόμιο, εργοστάσιο απορριμμάτων, ολοκλήρωσαν το μεγάλο έργο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έφεραν την Ιόνια οδό μέχρι τα Γιάννενα και ξαναστήσαν όρθιο το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας. Μήπως να το ξανασκεφτείτε, για όσο ακόμα έχετε την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας;”
ΒΑΓΙΑΣ Ι Κ Ε - Πέτρα Κατσικάς Ιωάννινα, Τ.Κ. 45550 - Τηλέφωνο 2651094455 - https://vagias-transport.gr - email : info@vagias-transport.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου